fbpx

Τραγουδώ…

Τραγουδώ

Τραγουδώ

Αρχική  /  Τραγουδώ…

 

Επειδή, τις περισσότερες φορές, η εκμάθηση της ξένης γλώσσας δεν εντάσσεται σε άλλες τέχνες ή ειδικότητες εκτός από την πληροφορική εμφανίζεται και υποστηρίζεται στο δημόσιο σχολείο ως μια στεγνή διαδικασία ερωτήσεων και ανταπαντήσεων, πρόχειρων αναγνώσεων με σπάνιο ενδιαφέρον για φωνητικό έλεγχο και διορθώσεις των λαθών σε μαθητές οι οποίοι τις περισσότερες φορές αρνούνται ή αδυνατούν να προφέρουν σωστά. Όμως.. τραγουδώ!

<<το χάρισμα των γλωσσών είναι πρωτίστως θέμα του αυτιού>> ……

Αν το εκπαιδεύσουμε θα ανακαλύψουμε ότι είμαστε γεννημένοι για να μιλάμε όλες τις γλώσσες.

Όσο περισσότερο εξασκούμαστε στους ήχους και την ξένη γλώσσα τόσο περισσότερο ανακαλύπτουμε τις δυνατότητές! Καταφέρνουμε μας να μιλάμε αβίαστα τις γλώσσες που δεν γνωρίζουμε όπως τα αγγλικά, τα γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, αραβικά, κινέζικα κ.ά. Επίσης, η ηχητική παρουσίαση καθορίζει την συμπάθεια και το χρόνο εκμάθησής της.

Σήμερα, στο όνομα της παγκοσμιοποίησης, ο έλεγχος της εκμάθησης των ξένων γλωσσών δεν είναι πλέον στο παρασκήνιο. Στον καθένα μας θα ζητηθεί κάποια μέρα να είμαστε σε επαφή με μια άλλη γλώσσα εκτός από τη μητρική μας. Πώς όμως μπορούμε να εκπαιδεύσουμε το αυτί στη μουσικότητα της ξένης γλώσσας;;;;

Για την προφορική έκφραση χρειάζεται ο έλεγχος της φωνής και των μυών του κινητικού συστήματος της γλώσσας ο οποίος και διασφαλίζει τον συντονισμό τους. Μέσα από μουσικές δραστηριότητες και τη διδασκαλία της γλώσσας με το τραγούδι και την εξάσκησή του σε αυτό, οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναπτύξουν και να βελτιώσουν το φωνητικό τους σύστημα.

Έτσι, μαθαίνει να αναγνωρίζει και να παράγει ήχους σύντομους/μακρείς, χαμηλούς/οξείς, τονισμένους/άτονους σε σύνδεση με μουσικούς ρυθμούς. Στη διάθεση των εκπαιδευτικών υπάρχουν πολλαπλά βοηθήματα και χρήσιμες ιστοσελίδες με ποιήματα, τραγούδια, μύθους και παραμύθια.

Μέχρι στιγμής, η εμπειρία μας έχει διδάξει πως στα παιδιά η μάθηση επιτυγχάνεται με την αποστήθιση. Η απομνημόνευση γίνεται πιο εύκολη με την μελωδία. Εδώ, η ομιλία γίνεται τραγούδι. Η ανακάλυψη των ακουστικών δυνατοτήτων της φωνής αποτελεί μέρος της μουσικής εκπαίδευσης. Χρησιμοποιώντας το τραγούδι, η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας γίνεται ένα παιχνίδι για τα παιδιά, και αποτελεί ένα ακόμη διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό κίνητρο.