fbpx

Φιλοσοφία

Home / Φιλοσοφία

Φιλοσοφία

Φιλοσοφία

Αρχική  /  Το Φροντιστήριο μας  /  Φιλοσοφία

 

Έχουμε δημιουργήσει ένα ευχάριστο περιβάλλον για τα παιδιά με ειδικά διαμορφωμένους χώρους και την χρήση των πιο σύγχρονων εκπαιδευτικών τεχνολογιών! Με την αγάπη και την αφοσίωση μας σε αυτό που κάνουμε εδώ και 27 χρόνια έχουμε ως στόχο την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των παιδιών.

Όμως, η απόκτηση ενός πιστοποιητικού είναι το εύκολο κομμάτι της δουλειάς μας.. Δεν είναι λίγοι άλλωστε αυτοί που έχουν γνώση μιας ξένης γλώσσας..

Το πιο ουσιαστικό για εμάς είναι ο συνδυασμός παιδείας κ εκπαίδευσης του κάθε παιδιού. Ο μετασχηματισμός δηλαδή του μικρού παιδιού σε άνθρωπο με όλη την σημασία της λέξης! Ως εκπαιδευτικοί λοιπόν εμείς προσπαθούμε να επιτύχουμε να φύγει από εμάς το παιδί ελεύθερο, υπεύθυνο, και ικανό να αποφασίζει και να σκέφτεται!

Στείρα απόκτηση γνώσεων δεν έχει ποτέ νόημα.. Η παιδεία από την άλλη είναι ευρυγώνιος φακός που ανοίγει το πλάνο!

filosofia

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

Η βιωματική μάθηση με την οποία δουλεύουμε εδώ και 30 χρόνια, χαρακτηρίζεται ως ένας εναλλακτικός τρόπος εκπαίδευσης σε αντιπαραβολή και αντίθεση με τον “παραδοσιακό” τρόπο εκπαίδευσης που συσχετίζεται με την μετωπική διδασκαλία και την απομνημόνευση της ύλης (Τριλίβα & Αναγνωστοπούλου, 2008).

Το πιο σημαντικό στοιχείο στην όλη διαδικασία είναι οι ίδιοι οι μαθητές, οι οποίοι αναλαμβάνουν και κατέχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην διαδικασία της μάθησης. Στο μάθημα λοιπόν, οι μαθητές είναι το επίκεντρο του κάθε μαθήματος και όχι ο δάσκαλος και το μάθημα.

Το μόνο σίγουρο αποτελεί ότι το μάθημα κρίνεται από το αποτέλεσμα, δηλαδή από το πώς μαθαίνουν οι μαθητές και όχι από το τι θυμούνται.
Είναι αναγκαίο να σημειωθεί ότι οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες με σκοπό να συνεργάζονται και να αναπτύσσουν κριτική σκέψη. Οι δεξιότητες που αναπτύσσουν και αποκτούν μέσα από τη βιωματική μάθηση, είναι δεξιότητες που επεκτείνονται σε μεγάλο βαθμό και εκτός του βιβλίου, του στενού περιβάλλοντος και των ορίων της τάξης.

Απώτερος στόχος μας είναι να δείξουμε στους μαθητές μας πως να μαθαίνουν (learn to learn) και πως να σκέφτονται (how to think) αντί του “παραδοσιακού” τι να σκέφτονται. Οι διαδικασίες και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στην βιωματική μάθηση συμβάλλουν στην κατανόηση του εαυτού μας (Καμαρινού,1998), αλλά και την ανάπτυξη της προσωπικότητας συνολικά.

Η βιωματική μάθηση ως επιστήμη, έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί την πιο αποτελεσματική μέθοδο μάθησης ενός αντικειμένου σπουδών όπως για παράδειγμα τα Αγγλικά. Ακόμη, έχει αποδειχτεί ότι αναπτύσσει την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών.

Τέλος, έχει αποδειχτεί από επιστήμες όπως την Νευρο-Επιστήμη, την Επιστήμη της Μάθησης και την Εκπαιδευτική Ψυχολογία, ότι η βιωματική μάθηση συμβάλλει στην αποκρυπτογράφηση του ανθρώπινου εγκεφάλου και των μαθησιακών και γνωστικών ιδιοτήτων του, ενώ ταυτόχρονα και πιο απλά βοηθάει τον μαθητή στο πώς να μαθαίνει πιο αποτελεσματικά.


ΜΟΥΣΙΚΗ

Η μουσική είναι θεραπεία, είναι διέξοδος. Ας τραγουδήσουμε λοιπόν και στην εκπαίδευση!

Η μουσική έχει πολλά θετικά στοιχεία καθώς είναι από τα λίγα στη ζωή που δεν έχουν αρνητικό πρόσωπο. Για αυτό τον λόγο και εμείς χρησιμοποιούμε την μουσική στην εκπαίδευση.

Υπάρχουν άπειρες μελέτες που τεκμηριώνουν επιστημονικά τα εκπαιδευτικά οφέλη της χρήσης τραγουδιών και της μουσικής μέσα στην τάξη. Αρχικά, τραγουδώντας τα παιδιά αποκτούν αυτοπεποίθηση στο να χρησιμοποιούν μια ξένη γλώσσα! Η προφορά τους βελτιώνεται κατά πολύ και ο λόγος τους αποκτά ροή. Μέσα από τα τραγούδια η αφομοίωση της γραμματικής και του λεξιλογίου γίνεται ευκολότερη και βοηθάει ακόμα και τα πιο εσωστρεφή παιδιά να συμμετάσχουν γιατί κάποια στιγμή και αυτά αφήνονται στη μουσική να τα παρασύρει και τραγουδούν έστω και από μέσα τους στην αρχή.

Ξεκινώντας από τα μικρά τμήματα Junior classes με απλά και αργά τραγουδάκια αλλά και ως το επίπεδο Proficiency όπου οι απαιτήσεις είναι αρκετά υψηλές τα τραγούδια προσφέρουν απλόχερα την βοήθειά τους. Ας μην ξεχνάμε ότι τα social media έχουν εισβάλλει στην ζωή μας και πόσο μάλλον των παιδιών που εκτίθενται στην μουσική και στην Αγγλική γλώσσα καθημερινά πολλές ώρες.

Κάτι πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι εκτός από την βοήθεια στον λόγο και γενικά στην εκμάθηση της γλώσσας οι μαθητές διασκεδάζουν και εκτονώνονται με έναν πολύ εποικοδομητικό τρόπο.


ΑΓΓΛΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Το παιχνίδι είναι η αφετηρία και το σημείο αναφoράς στον κόσμο των παιδιών καθώς αποτελεί μοχλό ανάπτυξης τόσο σωματικής όσο και διανοητικής για τα παιδιά στο σύνολό τους.

Πιο συγκεκριμένα, στον τομέα των γνωστικών δεξιοτήτων, το παιχνίδι ενισχύει τμήματα του εγκεφάλου των παιδιών όπως πάρα πολλές έρευνες στην Ευρώπη και την Αμερική έγκριτων πανεπιστημίων έχουν αποδείξει περίτρανα.

Τα αντικείμενα που παρουσιάζονται κατά τη διαδικασία του παιχνιδιού λειτουργούν ως σημεία γνώσης καθώς ο λόγος που παράγεται σε σχέση με αυτά είναι πρωτότυπος και ο μαθητής τον κατακτά σχεδόν αυτόνομα. Οι μαθητές μεταχειρίζονται αντικείμενα της καθημερινότητας όπως φρούτα, ρούχα, παιχνίδια κ.α. και συνθέτουν μια ιστορία ή διατυπώνουν τις απόψεις τους για τη χρήση των αντικειμένων.

Ακόμη, πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση των διαδραστικών πινάκων όπου βρίσκονται σε κάθε αίθουσα δίνει έμφαση στην καινοτομία και λειτουργικότητα της τεχνολογίας στην ξενόγλωσση εκπαίδευση. Αυτό δικαιολογείται από το γεγονός ότι πολλές και έγκυρες ιστοσελίδες παρέχουν παιχνίδια γνώσεων και δεξιοτήτων που μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός να χρησιμοποιήσει στο μάθημα είτε ατομικά για τον κάθε μαθητή είτε να χωρίσει την τάξη σε ομάδες. Οι εφαρμογές που υπάρχουν στο διαδίκτυο προσφέρουν πληθώρα πλεονεκτημάτων, όπως ζωηρές εικόνες, ήχο και βίντεο ώστε οι μαθητές να μπορούν πιο εύκολα να απαντήσουν σε αυτό που τους ζητείται και να μην διασπάται η προσοχή και το ενδιαφέρον τους.


ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

Το πιο σημαντικό για να νιώσει κανείς αυτάρκεια και αυτοεκτίμηση, είναι η συνειδητοποίηση ότι έχει όσα του χρειάζεται. Το σχολείο μας εδώ και 30 χρόνια, παροτρύνει τους μαθητές να συμβάλλουν στην βοήθεια ατόμων που το έχουν ανάγκη.

Ένα από τα πράγματα που κάνουν τα παιδιά, είναι να μαζεύουν ένα χρηματικό ποσό τάξης το οποίο κάθε τέλος του χρόνου, όλοι μαζί ως σύνολο θα το δώσουμε σε εγκαταστάσεις με παιδιά που το έχουν ανάγκη. Αυτό πραγματοποιείται μέσα από κάποια χρήματα που διαθέτουν τα παιδιά, κάνοντας μια καλή πράξη στο σπίτι όπως π.χ. πέταγμα σκουπιδιών. Τα παιδιά λοιπόν, δεν ζητούν απλά χρήματα από τους γονείς τους, αλλά κάνουν κάτι για να τους βοηθήσουν με σκοπό κάποια από τα χρήματα που θα μαζέψουν από τις καλές τους πράξεις, να τα εναποθέσουν στην ενίσχυση των εγκαταστάσεων αυτών.

Ακόμη, κάθε μήνα τα παιδιά φέρνουν είδη υγιεινής, τροφές που δεν λήγουν όπως κονσέρβες και μακαρόνια κ.α. τα οποία επίσης κάθε τέλος του χρόνου συγκεντρώνουμε και δίνουμε σε όσους το έχουν ανάγκη.

Τέλος, κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα συγκεντρώνουμε ενδύματα, υποδήματα και παιχνίδια τα οποία τα παιδιά δεν χρειάζονται πλέον και τα δίνουμε στα παιδιά για να τους δώσουμε λίγη χαρά λόγω των ημερών.

Ας μην ξεχνάμε ότι τα ασήμαντα πράγματα που μπορεί να είναι πεταμένα σε μια γωνιά ενός σπιτιού, είναι σίγουρα θησαυρός κάποιου παιδιού. Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά εκτιμούν τα αγαθά που τους προσφέρονται καθημερινά, εκτιμούν την αγάπη της οικογένειάς τους και αποκτούν εμπειρίες που τους ακολουθούν σε όλη τους την ζωή.


Σχόλια μαθήτριάς μας:

Περνώντας αρκετά χρονιά της παιδικής, εφηβικής και ενήλικης ζωής μου κοντά σας μπορώ να πω με βεβαιότητα πως δεν μας προσφέρατε απλώς τη γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών! Ως παιδιά κερδίζαμε καθημερινά την αγάπη, την αγκαλιά, το παιχνίδι, τη ξεγνοιασιά.

Ως έφηβοι την κατανόηση, την υποστήριξη, την πειθαρχία εκεί που απαιτείται, τη δύναμη να ξεπεράσουμε τα όρια και τις αντοχές μας.
Ως ενήλικες μοιραστήκαμε προβληματισμούς, ανησυχίες και λίγες ακόμη ώρες “παιδικής” ανεμελιάς! Πράγματι λοιπόν, στείρα απόκτηση γνώσεων δεν έχει ποτέ νόημα! Ανήκετε στις ωραιότερες αναμνήσεις μου!

-Μαρία Τ.